MOONRAKER - GONDOLA CHASE - den i venedi

Generel debat om filmmusik.

Redaktør: Henrik

Besvar
224
Super User
Super User
Indlæg: 126
Tilmeldt: søn 13. jun 2004 15:45

MOONRAKER - GONDOLA CHASE - den i venedi

Indlæg af 224 »

jeg har dovnloadrd den som en fil på nettet

den er i dårlig lydkvalitet og spørgsmålet er hvor den kommer fra.

den kunne komme fra dvd'en men der er ingen lydeffekter - den kunne komme fra originalindspilningerne (orkester medlemmer har vel fået musikken på bånd og en har så lagt ud evt.) - lyden er utrolig dårlig og filen hakker af og til

jeg tror mest på at det er original indspilmingerne da tonearten er den sammen som i de efterfølgende JB scores når temaet dukker op og normalt så er tempoet jo altid lidt hurtigere i film hvilket ville resultere i at tonearten ville være anderledes.


Hovedårsage til at jeg skriver dette er at jeg er ved at aflytte musik-stykket til noder.

jeg har næsten det hele

bondtemaet har jeg lånt fra octopussy (klarinetten spiller tema sammen med violiner - oboen overtog dette i VIEW TO A KILL og klarinetten fulgtes der med bratschen)

mellemsekvenserne er hentet fra filen - resten tager jeg fra filmens musik og sætter ind


det bliver ikke helt som den lyder på filen - jeg har tilladt mig at gøre det i lidt mere traditionet barry stil - så stykket vil være udvidet lidt -

MIDI-filen vil være klar når ugen er omme - og filen vil være helt færdig når jeg har mulighed for at låne filmen - lige nu arbejder jeg for meget til at kunne låne den...
Brugeravatar
Henrik
Site Admin
Indlæg: 176
Tilmeldt: lør 3. apr 2004 22:47
Favoritkomponist: John Barry
Favoritscore: Born Free
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Henrik »

Det ville være lækkert med et komplet Moonraker score - en skønne dag 8)
Hilsen Henrik :)
224
Super User
Super User
Indlæg: 126
Tilmeldt: søn 13. jun 2004 15:45

Re: MOONRAKER - GONDOLA CHASE - den i venedi

Indlæg af 224 »

jeg har et næsten komplet MOONRAKER score - den er dog udvidet fra dvd'en - men der er steder hvor der ikke er lyd-effekter - og så er den mixed ind med det musik der blev udgivet på cd - eneste track der mangler er ARRIVAL AT CHATEAU DRAX - den får man til gengæld i NIC RAINEs version - til gengæld kommer FREEFALL direkte fra dvd-udvidelsen

Man da den er udtrukket fra dvd'en så betyder det at der er fade-in og fade-out - udover lyd-effekter
Besvar