Die Hard 4

Debat om f.eks. yndlingskomponister.

Redaktør: Henrik

Besvar
Brugeravatar
Henrik
Site Admin
Indlæg: 176
Tilmeldt: lør 3. apr 2004 22:47
Favoritkomponist: John Barry
Favoritscore: Born Free
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Die Hard 4

Indlæg af Henrik »

Jeg så lige, at http://www.filmscoremonthly.com/ har en interessant afstemning:

Hvem skal være komponist på den kommende Die Hard 4?

Man kan stemme på følgende:
Craig Armstrong, David Arnold, Klaus Badelt, John Barry, Marco Beltrami, Don Davis, John Debney, Alexandre Desplat, Danny Elfman, Michael Giacchino, Elliot Goldenthal, Harry Gregson-Williams, James Horner, James Newton Howard, Mark Mancina, John Ottman, Basil Poledouris, John Powell, Trevor Rabin, Graeme Revell, Edward Shearmur, Alan Silvestri, Brian Tyler, Shirley Walker, Christopher Young.

Umiddelbart kan vi vist hurtigt udelukke John Barry (selvom det kunne være sjovt/ironisk :wink: ) og Alexandre Desplat. Der havde jeg nok sat Hans Zimmer på i stedet for.

Men ellers er det meget åbent. Jeg synes personligt, det kunne være stort at satse på Shirley Walker. Men ellers kunne Marco Beltrami eller John Ottman måske være et reelt bud. Michael Giacchino og Edward Shearmur mere spændende... 8)

Hvad siger I andre?
Hilsen Henrik :)
Gizmo
Active User
Active User
Indlæg: 72
Tilmeldt: tirs 4. maj 2004 09:04
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Die Hard 4

Indlæg af Gizmo »

Henrik skrev:Michael Giacchino og Edward Shearmur mere spændende...
Jeg er helt med på Giacchino og Shearmur, men det forudsætter at filmen er interessant og nyskabende. Hvis det bare er en tju-hej actionfilm uden det store indhold kan man lige så godt sætte Klaus Badelt eller en af de andre Zimmer-kloner på opgaven.
Søren Henrik Jacobsen
Brugeravatar
Henrik
Site Admin
Indlæg: 176
Tilmeldt: lør 3. apr 2004 22:47
Favoritkomponist: John Barry
Favoritscore: Born Free
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Die Hard 4.0

Indlæg af Henrik »

En gammel tråd, men det tyder nu på at være afgjort, så Marco Beltrami får æren, at tage over efter Michael Kamen. Det bliver spændende, hvor meget af Kamens stil, der kommer med. Eller om der satses på et 100% nyt score.

Beltrami stod jo i en lignende situation for 1 års tid siden, da han skulle skrive musik til den nye The Omen, efter Jerry Goldsmiths banebrydende arbejde på den gamle trilogi.
Hilsen Henrik :)
Thomas Vilhelm
Indlæg: 16
Tilmeldt: ons 14. dec 2005 13:22
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af Thomas Vilhelm »

Mig bekendt er et par af de nævnte kandidater døde (Walker/Pouledoris), så denne afstemning må siges at have en nekrofil slagside. John Barry er ganske rigtigt nok for gammel og svækket til at være et oplagt emne, så det snævrer feltet noget ind. Morricone fik sin æres-Oscar, hvilket var en ganske bevægende seance. Han har jo travlt med Tornatores nye krigsepos Leningrad. Hvad med Joachim Holbek?
Besvar