Limited Editions

Debat om f.eks. gode og dårlige soundtracks.

Redaktør: Henrik

224
Super User
Super User
Indlæg: 126
Tilmeldt: søn 13. jun 2004 15:45

Limited Editions

Indlæg af 224 »

Her er rimelig dødt her inde - nærmest som en spørgelsesby






Hvor mange her i DK køber egentlig special-udgilvelser fra FSM, Intrada, LaLa, Varese CD-Club, osv.


Kunne være sjovt at høre hvor mange eksemplar der egentlig findes af en limited (1000, 1200, 1500, 2000, 2500, 3000, 3500, 5000, 10 000) edition udgave her i DK.


Af Limited Edtions på 1500 har jeg selv

BLACK STALLION INTRADA 1 + 2


Ydermere har jeg Alle LaLas EXPANDED ARCHIVAL EDITION plus en del af deres andre udgivelser.


FSMs Blå Boks med SUPERMAN 1978 - 1988 har jeg 2. udgave.


hvad med jer ?

hvor mange er i som har "special udgivelser" her i DK.


Af anmeldelser (reviews) på siden virker det kun som om at jeg og Henrik Stender stræber efter dem.
lars_el
Indlæg: 41
Tilmeldt: lør 20. maj 2006 00:38
Favoritkomponist: Michael Giacchino
Favoritscore: Batman (1989)
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Limited Editions

Indlæg af lars_el »

Hehe, ja her er sgu lidt dødt... men nok også lidt svært at konkurrere med engelsk-sprogede filmmusik-sites, når de fleste af os forstår og taler engelsk...

Men ang. Limited Editions. Det er ikke noget jeg går super meget op i, men jeg har da følgende:

Back to the Future (Intrada, ved ikke hvor mange der er lavet?)
The Twillight Zone (FSM, 3000 units)
Godzilla (La-La-Land, 3000 units)
Mars Attacks! (La-La-Land, 3000 units)

Og påtænker at købe "Batman: The Movie" i nærmeste fremtid...
224
Super User
Super User
Indlæg: 126
Tilmeldt: søn 13. jun 2004 15:45

Re: Limited Editions

Indlæg af 224 »

Jeg har ikke TWILIGHT fra fsm MEN har de andre du nævnede - jeg går op i Limiteds fordi de som regel er de bedste - jeg er begyndt ikke at køre førsteudgivelser mere - venter på de udvidet versioner


angående BTTF så blev der trykt 10 000 udgaver og de er snart ved at være udsolgte nu
Brugeravatar
Henrik
Site Admin
Indlæg: 176
Tilmeldt: lør 3. apr 2004 22:47
Favoritkomponist: John Barry
Favoritscore: Born Free
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Limited Editions

Indlæg af Henrik »

Der ER faktisk en del, der lytter til og samler på filmmusik i Danmark. Men fra at være samler og til ligefrem at skrive om filmmusik i et forum eller anmelde/bedømme soundtracks/scores på Internettet - ja, der er desværre meget langt. Det har jeg om nogen måtte sande - en foreningsside med 1-2 aktive medlemmer er jo ret komisk, jeg har dog rimelig forgæves forsøgt at reklamere for siden her i foreningen.

Andre havde nok for længst nedlagt siden da den jo ikke er helt gratis at opretholde, dog synes jeg fortsat det er interessant at tage en cd ned fra hylden og give den en lille bedømmelse. Der er da også en pæn andel, der klikker ind på de enkelte soundtracks kan jeg se på statistiken. Desuden har jeg også brugt for mange kræfter på at opbygge soundtrack- og komponistdatabasen i et anmeldelsessystem, for blot at lukke det hele 5 år senere... Så siden fortsætter uagtet interessen og manglende aktivitet.

Nå, mht. Limited Editions forsøger jeg at følge med så godt som muligt og har de fleste af de som I nævner + nogle flere. Nogle gange er jeg ikke hurtig nok, det gjaldt f.eks. Die Hard (Varése Club) og The Poseidon Adventure fra FSM. Førstnævnte fandt jeg dog senere, til en pebret pris men man er vel samler? Sidstnævnte er nu heldigvis på vej i posten i den nye stereoudgivelse, så jeg ikke skal ærgre mig over det mere...
Hilsen Henrik :)
lars_el
Indlæg: 41
Tilmeldt: lør 20. maj 2006 00:38
Favoritkomponist: Michael Giacchino
Favoritscore: Batman (1989)
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Limited Editions

Indlæg af lars_el »

Jeg sidder faktisk og roder med en lille anmeldelse af den for nylig afholdte John Williams tribute-koncert i Tivoli, så kan være jeg poster den engang i nærmeste fremtid... :)
224
Super User
Super User
Indlæg: 126
Tilmeldt: søn 13. jun 2004 15:45

Re: Limited Editions

Indlæg af 224 »

Jeg modtog min POSEIDON forleden sammen med ID4 - Poseidon er dog stadig pakket ind i folien


dette gælder også for en del andre udgivelser - blev nødt til at købe for over 100 $ for at få BATMAN: TAS (det var et tilbud fra LA-LA da de fandt 30 af dem sammen med 30 af MASTERS OF THE....)


Men da jeg købte BATMAN 66 som de også udgav fik jeg MASTERS OF THE UNIVERSE med kvit og frit (helt ny og pakket ind i folie) og jeg købte ikke engang for 100 $ der - jeg spurgte bare om jeg måtte få en og så fik jeg en med - måske lidt svinsk gjort når man tænker på andre der også ville have haft en - nå men heldigvis kan man stadig få en helt ny-indpakket fra SAE.



Den næste LIMITED jeg venter på er MAD MAX THUNDERDOME - hvis i ikke er klar over det så kommer den jo i komplet udgave minus Tina Turner sange den 25. maj - udover komplet score indeholder den bonus tracks med 3 OST score-album-arrangements samt en genindpilning af tracket "I Ain't Captain Walker" fra Nic Raine og City of Prague Philharmonic.
Gizmo
Active User
Active User
Indlæg: 72
Tilmeldt: tirs 4. maj 2004 09:04
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Limited Editions

Indlæg af Gizmo »

224 skrev:Her er rimelig dødt her inde - nærmest som en spørgelsesby
Hvis det her er en spøgelsesby, så er det jo meget passende, at jeg i dag primært samler på horror-soundtracks. Har rigtig mange af udgivelserne fra MovieScore Media, der kun er kommet i 500 fysiske eksemplarer som f.eks. THE COTTAGE af Laura Rossi. Nu kan disse så også købes som download, men jeg foretrækker klart de rigtige cd'ere. Har alt horror-relateret fra Varese-klubben og Intrada Special Collection/Signature Collection. Og senest fik jeg EARTH VS. THE SPIDER fra Kritzerland, der er kommet i 1000 eksemplarer.

Har en del andre limited editions i andre genrer fra bl.a. Varese, Intrada og FSM, men de samler mest støv i dag.
Søren Henrik Jacobsen
224
Super User
Super User
Indlæg: 126
Tilmeldt: søn 13. jun 2004 15:45

Re: Limited Editions

Indlæg af 224 »

jeg har også mange udgivelser der bare generelt samler støv


Det eneste score jeg har der nærmer sig Horror er Alien serien - og den er måske ikke helt så tæt på som andre horror film.

jeg har dog set at THE BEAST er blevet udgivet af INTRADA.
lars_el
Indlæg: 41
Tilmeldt: lør 20. maj 2006 00:38
Favoritkomponist: Michael Giacchino
Favoritscore: Batman (1989)
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Limited Editions

Indlæg af lars_el »

Nye limited releases fra La La Land idag:

"Batman" (2-CD) af Danny Elfman - 5.000 units - http://www.lalalandrecords.com/Batman89.html
"Krull" (2-CD) af James Horner - 3.000 units - http://www.lalalandrecords.com/Krull.html

Har bestilt min kopi af Batman... :)
224
Super User
Super User
Indlæg: 126
Tilmeldt: søn 13. jun 2004 15:45

Re: Limited Editions

Indlæg af 224 »

det har jeg også - tog KRULL med - KRULL er et BLIND BUY

Men til orientering


Der var ingen gode elementer til BATWING 1 så de har taget det fra filmen hvilket vil betyde at den fader ud ligesom i filmen


Her kan du høre SHOOT OUT i MIDI som den vil lyde på CD 1

http://www.youtube.com/watch?v=49mF5lR4qUM


og BATWING 2 i MIDI - noget af den

http://www.youtube.com/watch?v=-64aEAaeUyc
224
Super User
Super User
Indlæg: 126
Tilmeldt: søn 13. jun 2004 15:45

Re: Limited Editions

Indlæg af 224 »

Brugeravatar
Henrik
Site Admin
Indlæg: 176
Tilmeldt: lør 3. apr 2004 22:47
Favoritkomponist: John Barry
Favoritscore: Born Free
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Limited Editions

Indlæg af Henrik »

Okay, godt jeg nåede at bestille den denne gang - jeg var ikke hurtig nok ved Varèse Sarabandes Club release.
Hilsen Henrik :)
lars_el
Indlæg: 41
Tilmeldt: lør 20. maj 2006 00:38
Favoritkomponist: Michael Giacchino
Favoritscore: Batman (1989)
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Limited Editions

Indlæg af lars_el »

Predator - er det ikke en gammel udgivelse? Ellers er jeg ihvertfald gået glip af noget, da jeg længe har drømt om at høre Predator scoret :)
224
Super User
Super User
Indlæg: 126
Tilmeldt: søn 13. jun 2004 15:45

Re: Limited Editions

Indlæg af 224 »

INTRADA har genudgivet musikken

http://store.intrada.com/s.nl/it.A/id.6708/.f


Så det er nu du skal slå til - Ikke ved INTRADA da den er udsolgt der men prøv rundt på diverse sider men skynd dig hellere - det tog under 24 timer for PREDATOR at blive udsolgt hos INTRADA. Og den røg også hurtigt ved SAE.
lars_el
Indlæg: 41
Tilmeldt: lør 20. maj 2006 00:38
Favoritkomponist: Michael Giacchino
Favoritscore: Batman (1989)
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Limited Editions

Indlæg af lars_el »

Øv, øv, øv. Man vælger én dag hvor man ikke lige tjekker diverse forums (som jeg ellers plejer at gøre), og så offentliggører de fandme Predator!!! :) Plejer man normalt ikke at annoncere en sådan titel i god tid? Ville have være rart at have fået chancen...

Også irriterende at se, at der allerede ligger en 4-5 af dem på ebay til overpriser.
Besvar