Hvilke(t) soundtrack lytter du til for tiden?

Debat om f.eks. gode og dårlige soundtracks.

Redaktør: Henrik

Brugeravatar
Henrik
Site Admin
Indlæg: 176
Tilmeldt: lør 3. apr 2004 22:47
Favoritkomponist: John Barry
Favoritscore: Born Free
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Hvilke(t) soundtrack lytter du til for tiden?

Indlæg af Henrik »

Lige for tiden lytter jeg meget til The Incredibles scoret.

Fantastisk tilbagevenden til 1960'ernes Bond-lyd, og andre film fra den tid. Det er lige et score til min smag 8)
Hilsen Henrik :)
Gizmo
Active User
Active User
Indlæg: 72
Tilmeldt: tirs 4. maj 2004 09:04
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hvilke(t) soundtrack lytter du til for tiden?

Indlæg af Gizmo »

Jeg må sige, at LOCK UP af Conti og THE GREAT ESCAPE (dobbelt-CD) af Bernstein kører en del hjemme hos mig.
Søren Henrik Jacobsen
plindboe
Indlæg: 34
Tilmeldt: man 7. feb 2005 16:36

Indlæg af plindboe »

Lige nu Randy Newman's "The natural". Et pragtfuldt sports-soundtrack fra 1984, med et nærmest legendarisk tema.

Peter :)
Brugeravatar
Henrik
Site Admin
Indlæg: 176
Tilmeldt: lør 3. apr 2004 22:47
Favoritkomponist: John Barry
Favoritscore: Born Free
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Henrik »

Jeg genhører p.t.

James Newton Howard - Alive og
Hans Zimmer - Crimson Tide

Så skal jeg snart igang med Batman Begins, som de 2 har stået bag 8)
Hilsen Henrik :)
NickWin
Indlæg: 3
Tilmeldt: søn 18. apr 2004 22:47
Geografisk sted: Sjælland, København

Indlæg af NickWin »

der er rent faktisk en hel masse gode scores derude som venter jer!

Blev færdig med utallige "repeat cd" af BATMAN BEGINS. Suverænt fedt score - lad os håbe at de to vil collaborate igen.
Scoret kræver dog et par gennemlytninger før sjælen findes. Så husk at give den en chance - skæring 10 er min favorit.

Men lige pt. så er det "SAHARA" der fylder højtallerne for fuld udblæsning. *WOW* for en super overraskelse. En film som ser så ringe ud. En komponist jeg intet kkender til. Og så alligevel et så fantastisk suverænt score. Her er et af de bedste helte temaer jeg har hørt i megget lang tid. Og masser af det.
Endelig et tema som går igen og igen gennem scoret - BIG NICE SURPRISE.

Lige til sidst kan jeg også nævne Mr. & Mrs. Smith.
Hvis man er til BOURNE filmene og PAYCHECK går man bestemt ikke galt i byen med dette score. Den levere varen i traditionel John Powell stil. Dog bare ikke så meget nyt at høre på.
Så meget hellere brug jeres penge på SAHARA..

Så Blæs jeres trommehinder ud og fyr den af...

hygge
224
Super User
Super User
Indlæg: 126
Tilmeldt: søn 13. jun 2004 15:45

På com

Indlæg af 224 »

Jeg lytter bare til det der er på lagt ind på Com men der er mest Barry derinde så det er nok ham der er HOT hos mig lige nu.. hehe
Brugeravatar
Henrik
Site Admin
Indlæg: 176
Tilmeldt: lør 3. apr 2004 22:47
Favoritkomponist: John Barry
Favoritscore: Born Free
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Henrik »

NickWin skrev:der er rent faktisk en hel masse gode scores derude som venter jer!

Blev færdig med utallige "repeat cd" af BATMAN BEGINS. Suverænt fedt score - lad os håbe at de to vil collaborate igen.
Scoret kræver dog et par gennemlytninger før sjælen findes. Så husk at give den en chance - skæring 10 er min favorit.
Jeg har også nydt den rigtig mange gange nu :P
Når jeg har set den i biffen, går jeg igang med en anmeldelse - den bliver ikke ringe... 8)

I mellemtiden kan jeg så anmelde et par gamle Batman scores ;)
Hilsen Henrik :)
plindboe
Indlæg: 34
Tilmeldt: man 7. feb 2005 16:36

Indlæg af plindboe »

Lytter til Elfmans "Music for a darkened theatre - Volume 2" for tiden. Den opsamling sparker nogle seriøse baller. Se lige disse anmeldelser:

http://www.soundtrack-express.com/osts/mfadt2.htm
http://www.filmtracks.com/titles/elfman2.html
http://www.musicfromthemovies.com/review.asp?ID=1363
http://www.moviemusicuk.us/mfadt2cd.htm

Alle 4 giver top karakter. Sjældent at anmeldere er så enige.

Peter :wink:
Brugeravatar
Henrik
Site Admin
Indlæg: 176
Tilmeldt: lør 3. apr 2004 22:47
Favoritkomponist: John Barry
Favoritscore: Born Free
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Henrik »

Jeg er så småt ved at slippe The Taking Of Pelham One Two Three, som jeg har nydt gennem længere tid. Suværent 1970'er score 8)

Nu skal jeg finde dens afløser ... lige nu er jeg ved at finde ud af, hvad jeg synes om Naked Gun 2½: The Smell Of Fear. Hovedtemaet er ihvertfald godt.
Hilsen Henrik :)
Brugeravatar
Henrik
Site Admin
Indlæg: 176
Tilmeldt: lør 3. apr 2004 22:47
Favoritkomponist: John Barry
Favoritscore: Born Free
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Henrik »

Nu har jeg igennem længere tid nydt Brian Tylers The Greatest Game Ever Played. Fantastisk score og rigtig godt varieret, så den bliver jeg ikke træt af.

Gad vide hvilken, der bliver den næste "døgnflue" her :D
Hilsen Henrik :)
lars_el
Indlæg: 41
Tilmeldt: lør 20. maj 2006 00:38
Favoritkomponist: Michael Giacchino
Favoritscore: Batman (1989)
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af lars_el »

Har det sidste års tid primært lyttet til 3 komponister: John Williams, Jerry Goldsmith og Michael Giacchino. Williams og Goldsmith giver næsten sig selv, for de er nogle af de store kanoner, som man aldrig bliver træt af, mens Giacchino er et nyt spændende navn, som jeg tror (og håber) bliver en ligeså stort navn med tiden... synes ihvertfald at han har lavet mange gode ting, især The Incredibles, Lost og Mission Impossible 3. Bliver i øvrigt spændende at høre hans version af et Star Trek score, når han (efter alt at dømme) for æren at efterfølge Jerry Goldsmith... der er ihvertfald noget at leve op til. :)

Hører Goldsmith's "Air Force One" for tiden... FREMRAGENDE score! Kan især godt lide "The Hijacking" - næsten 8 minutter i overhalingsbanen... Goldsmith når han er bedst! :)
lars_el
Indlæg: 41
Tilmeldt: lør 20. maj 2006 00:38
Favoritkomponist: Michael Giacchino
Favoritscore: Batman (1989)
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Pirates of the Caribbean 2

Indlæg af lars_el »

Har hørt Pirates 2 den sidste måneds tid, og synes jo det er helt genialt. Især track 2 "The Kraken" er det jeg vil kalde typisk Hans Zimmer for fuld udblæsning...måske noget af det sejeste jeg har hørt af Zimmer nogensinde! Men hvordan nogen kan finde på et smide dance-track på cd'en, det fatter jeg simpelthen ikke... FØJ! :)
224
Super User
Super User
Indlæg: 126
Tilmeldt: søn 13. jun 2004 15:45

Jeg tror det kaldes Mode

Indlæg af 224 »

dette eksempel sås også med MOONRAKER - det var jo i disco tiden - eller post disco måske

men dog ved jeg ik om det dance nummer er brugt i Pirates 2 ligesom det disco numer var brugt i Moonraker
Brugeravatar
Henrik
Site Admin
Indlæg: 176
Tilmeldt: lør 3. apr 2004 22:47
Favoritkomponist: John Barry
Favoritscore: Born Free
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Pirates of the Caribbean 2

Indlæg af Henrik »

lars_el skrev:Har hørt Pirates 2 den sidste måneds tid, og synes jo det er helt genialt. Især track 2 "The Kraken" er det jeg vil kalde typisk Hans Zimmer for fuld udblæsning...måske noget af det sejeste jeg har hørt af Zimmer nogensinde! Men hvordan nogen kan finde på et smide dance-track på cd'en, det fatter jeg simpelthen ikke... FØJ! :)
Har du ikke lyst til at anmelde dette soundtrack? (under Anmeldelser)

Jeg var ikke begejstret over musikken til Pirates 1, men musikken til 2'eren er måske bedre?
Hilsen Henrik :)
Thomas Vilhelm
Indlæg: 16
Tilmeldt: ons 14. dec 2005 13:22
Geografisk sted: København
Kontakt:

rart med nye anmeldere på banen!

Indlæg af Thomas Vilhelm »

Ser til min glæde, at der optræder nye navne i anmelderbasen - dem kan vi kun få for få af! Jeg prøver selv at tage mig sammen til at få sendt nogle bidrag.

Henrik, der ligger en stor Morricone-opsats i artikelkartoteket på min hj.side - den må du gerne tage med behørig kildeangivelse til dette sites samling, der godt kunne trænge til nogle flere - husk i så fald at angive medie og forfatter. Hvad med Hyldgaard og Holbek-artiklerne eller Korngold, der fortæller om sine banebrydende Hollywood-scores? Essayet om jazz og film er ligeledes til disposition - håber da at andre fremover vil bidrage med nogle artikler eller andre former for kreative skriverier.

Bedste hilsener

Thomas Vilhelm
Besvar