De nye titler fra Varèse-klubben!

Debat om f.eks. gode og dårlige soundtracks.

Redaktør: Henrik

Besvar
Gizmo
Active User
Active User
Indlæg: 72
Tilmeldt: tirs 4. maj 2004 09:04
Geografisk sted: København
Kontakt:

De nye titler fra Varèse-klubben!

Indlæg af Gizmo »

Hvad siger I til de seneste titler fra Varèse-klubben?

Efter min mening var det en ganske spændende omgang med North-pladen som en underlig outsider, men alligevel. Jeg bestilte straks ALIEN NATION af Goldsmith og MAKING THE GRADE af Poledouris. Og sidstnævnte er nu allerede udsolgt, så jeg er glad for jeg nåede det.

Fint at STRIPES var en almindelig udgivelse, så man kan vente lidt med den. Budgettet har det hårdt nok med de mange nye titler lige for tiden.
Søren Henrik Jacobsen
Brugeravatar
Henrik
Site Admin
Indlæg: 176
Tilmeldt: lør 3. apr 2004 22:47
Favoritkomponist: John Barry
Favoritscore: Born Free
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Henrik »

Tak for indlægget - jeg var ikke lige opmærksom på dem :oops:

Jeg har lige bestilt Alien Nation, Stripes, The Hallelujah Trail (kender den ikke, men tager chancen) ... og et par andre ikke-club releases 8)
Hilsen Henrik :)
Gizmo
Active User
Active User
Indlæg: 72
Tilmeldt: tirs 4. maj 2004 09:04
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af Gizmo »

Henrik skrev:...The Hallelujah Trail (kender den ikke, men tager chancen)...
Det er et af Bernsteins gode solide western-scores, men det ville have været endnu mere cool hvis de i stedet havde udgivet THE SONS OF KATIE ELDER. Den er helt fantastisk (har selv Tsunami-udgaven, men ville blive glad for en bedre udgivelse).
Søren Henrik Jacobsen
plindboe
Indlæg: 34
Tilmeldt: man 7. feb 2005 16:36

Indlæg af plindboe »

Jeg er enormt glad for at "Stripes" endeligt har fået en udgivelse, da det er pragtfuld musik. Jeg var godt nok træt af den gamle bootleg med den horrible lydkvalitet, så den ryger nu direkte i skraldespanden.

"Hallelujah trail" er også et genialt western score, fyldt med god og meget fængende musik, og "Making the grade" fortjener også en ordenlig CD udgivelse. Tak til Varese fra mig.

Jeg har dog aldrig hørt "Alien nation" eller "Desiree". Er de noget værd?

Peter :)
Gizmo
Active User
Active User
Indlæg: 72
Tilmeldt: tirs 4. maj 2004 09:04
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af Gizmo »

plindboe skrev:Jeg har dog aldrig hørt "Alien nation" eller "Desiree". Er de noget værd?
Jeg kender slet ikke DESIRÉE, men nu er Alex North generelt en meget interessant filmkomponist, men han er så interessant, at man skal bruge lang tid på at lytte til hans scores.

ALIEN NATION er også interessant, men det er nu mest fordi det er Jerry Goldsmith, det er et af hans få afviste scores og det er et af hans få 100 pct. elektroniske scores. Så den skal bare hjem i samlingen!
Søren Henrik Jacobsen
plindboe
Indlæg: 34
Tilmeldt: man 7. feb 2005 16:36

Indlæg af plindboe »

Gizmo skrev:ALIEN NATION er også interessant, men det er nu mest fordi det er Jerry Goldsmith, det er et af hans få afviste scores og det er et af hans få 100 pct. elektroniske scores. Så den skal bare hjem i samlingen!
Goldsmith er en af mine favoritkomponister, men jeg er stadig forsigtig med hvad jeg bestiller af ham. Jeg brød mig f.ks. ikke om "Hoosiers" som jo er en favorit blandt mange af hans fans. Hvis "Alien nation" ikke er noget specielt, udover komponisten, tror jeg at jeg vil vente lidt med den.

Peter :)
Gizmo
Active User
Active User
Indlæg: 72
Tilmeldt: tirs 4. maj 2004 09:04
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af Gizmo »

plindboe skrev:Goldsmith er en af mine favoritkomponister, men jeg er stadig forsigtig med hvad jeg bestiller af ham. Jeg brød mig f.ks. ikke om "Hoosiers" som jo er en favorit blandt mange af hans fans. Hvis "Alien nation" ikke er noget specielt, udover komponisten, tror jeg at jeg vil vente lidt med den.
Hvis du ikke bryder dig om HOOSIERS, er det sikkert en god idé at vente lidt med ALIEN NATION. Sidstnævnte er formentlig et temmelig tungt elektronisk score i stil med f.eks. RUNAWAY, og det er nok noget, der kræver en særlig fanatisk Goldsmith-fan (hvilket jeg ikke nødvendigvis er, men nu holder jeg f.eks. meget af RUNAWAY).

Goldsmith har jo brugt elektronik i utrolig mange af sine scores, og generelt har det været på en meget vellykket måde.

Hans samlede produktion var enorm, så måske skulle du investere i en kompilation for at få et bud på noget, der ville være værd at hente hjem i komplet form. Mange af hans scores fra tresserne er jo fantastiske.

Selv om det er en Silva Screen-ting og selv om indspilningen nok ikke er den mest korrekte, så kunne den kommende 4 cd-pakke, 40 YEARS OF FILM MUSIC, måske være et sted at finde lidt inspiration.

Billede
Søren Henrik Jacobsen
plindboe
Indlæg: 34
Tilmeldt: man 7. feb 2005 16:36

Indlæg af plindboe »

Gizmo skrev:Goldsmith har jo brugt elektronik i utrolig mange af sine scores, og generelt har det været på en meget vellykket måde.
Det skal helst være en blanding for mig, istedet for 100% elektronisk. Som f.ks. i "Under fire" som er min favorit Goldsmith, der er jo en masse 80er elektronisk lyd, men den er jeg godt nok vild med.

Gizmo skrev:Hans samlede produktion var enorm, så måske skulle du investere i en kompilation for at få et bud på noget, der ville være værd at hente hjem i komplet form. Mange af hans scores fra tresserne er jo fantastiske.
Jeg har skam også kompilationen "Jerry Goldsmith at 20th Century Fox"(6 CDer), og 76 af hans scores, så jeg er ikke helt en Jerry newbie, men en stor beundrer. Jeg er bare ikke kompletist, som jeg f.ks. er med Morricone og Delerue, så jeg anskaffer kun albummer som folk anbefaler mig meget højt.

Peter :)
Gizmo
Active User
Active User
Indlæg: 72
Tilmeldt: tirs 4. maj 2004 09:04
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af Gizmo »

plindboe skrev:Jeg har skam også kompilationen "Jerry Goldsmith at 20th Century Fox"(6 CDer), og 76 af hans scores, så jeg er ikke helt en Jerry newbie, men en stor beundrer. Jeg er bare ikke kompletist, som jeg f.eks. er med Morricone og Delerue, så jeg anskaffer kun albummer som folk anbefaler mig meget højt.
Well, jeg er nok lidt tættere på at være kompletist med 179 Goldsmith-cd'ere på hylden, så...

Jeg har nu modtaget ALIEN NATION og det er en herlig plade. Det er dybt syret at høre temaet fra THE RUSSIA HOUSE i elektronisk form, og jeg kan godt forstå at Goldsmith ikke bare smed sin musik i skraldespanden, da den blev droppet fra ALIEN NATION. Jeg kan nok ikke umiddelbart anbefale pladen, da den absolut er et soundtrack for kompletisterne ... men jeg er altså helt vild med den.
Søren Henrik Jacobsen
plindboe
Indlæg: 34
Tilmeldt: man 7. feb 2005 16:36

Indlæg af plindboe »

Gizmo skrev:Well, jeg er nok lidt tættere på at være kompletist med 179 Goldsmith-cd'ere på hylden, så...
Av, min arm. Det er bestemt ikke lidt. Nogle af de mere sjældne du kan anbefale mig, måske?

Peter :)
Besvar