TITANIC - Alternate Soundtrack

Debat om f.eks. gode og dårlige soundtracks.

Redaktør: Henrik

Besvar
224
Super User
Super User
Indlæg: 126
Tilmeldt: søn 13. jun 2004 15:45

TITANIC - Alternate Soundtrack

Indlæg af 224 »

Hej hej

Jeg håber i kan komme igennem denne lange smøre

her er et godt bud på hvordan soundtracket til titanic kan blive en bedre lytter oplevelse. denne cd er godt og vel lidt over 75 minutter lang og er langt bedre lytteroplevelse.


1. Hymn To The Sea (6:25)
2. Distant Memories (2:24)
3. Southampton (3:03)
4. "Take Her To Sea, Mr. Murdoch" (4:31)
5. Rose (2:54)
6. The Portrait (4:42)
7. Jack Dawson's Luck (5:37)
8. "Hard To Starboard" (6:51)
9. A Building Panic (8:03)
10. Unable To Stay, Unwilling To Leave (3:57)
11. The Sinking (5:04)
12. Death of Titanic (8:26)
13. A Promise Kept (6:03)
14. A Life So Changed (2:13)
15. My Heart Will Go On (4:43)


track 3 er taget fra singlen ROSE / SOUTHAMPTON hvor der findes en Radio Edit af southampton - den har noget fra leaving port klippet ind og er derfor kortere og lyder bedre (personlig synes jeg selv album version som findes på soundtracket trækker ud i langdrag.

desuden har jeg også taget rose (track 4) fra denne single da den slutter helt og ik inde i Leaving port som den gør på titanic soundtracket.

Sangen er taget fra singlen eller cd'en LET'S TALK ABOUT LOVE.


Også er der jo også de tre tracks fra BACK TO TITANIC.


Men hvordan komer dette her så sammen

Svaret er - meget bedre end de anmeldser jeg har givet på hjemmesiden her. Det er jp nødvendigt at brænde denne cd for at høe det sådan men man kan sige at musikken er delt op i disse sektioner:

INDLEDNING
SKIBET OG AFREJSE
KÆRLIGHED
ISBJERG OG KAMP FOR OVERLEVELSE
EFTERSKRIFT, FORLØSNING OG AFSLUTNING.

Jeg synes helt klart at det her er en slags UOFFICELT LISTENERS CUT af musikken og er også denne version jeg foretrækker at hører når jeg hører - synkningen i sig selv er jo lidt over en halv time lang (Fra HARD TO... til DEATH OF)


Nogle kommentar

mark
Brugeravatar
Henrik
Site Admin
Indlæg: 176
Tilmeldt: lør 3. apr 2004 22:47
Favoritkomponist: John Barry
Favoritscore: Born Free
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Henrik »

Ikke lige p.t. - Jeg købte kun den første Titanic cd :oops:

Noget af det er ok, men det er bestemt ikke min favorit med James Horner.

Men måske skulle man alligevel købe Back to... hmm :?
Hilsen Henrik :)
224
Super User
Super User
Indlæg: 126
Tilmeldt: søn 13. jun 2004 15:45

Mit bud

Indlæg af 224 »

Hvis du vil prøve dig med den version jeg foretrækker så vil jeg foreslå du skaffer den omtalte single - og så måske låbner BACK TO.. på biblioteket og hører igennem om det er noget værd.

jeg plejer altid at låne lige inden jeg beslutter mig - jeg fandt således ud af med X-Men at den fungere bedst i filmen end på cd (ifølge mit synspunkt) og så lod jeg den ligge.

Min holdning til BACK... er at den første suite er for kedelig til sidst fordi det kun er kærligheds-temaet der koncentres om - der er noget southampton-materiale og det er godt men det er også det eneste gode ved den første suite.

den sidste suite er god - der er også fokus på kærligheds-temaet men der er desuden materiale fra Ocean of Memories.. og det er også den jeg foretrækker at lytte da den giver en stemning af ro og opløsningg.

der er dialog på nogle musik-stykker på disse track

2 (ville gerne have den uden)
7 (et flot og sørgelig stykke ødelægges i slutningen af skrigene lyde og en orkster leder der fortæller at det har været en f"ornøjelse at spille med sit orkester i aften")
8 (det er en de skulle have udeladt på cd)
11 (det er bare single version tilført dialog)


og så er der de andre

3 (den høres meget svagt og lidt i filmen - hvorfor er den her?)
12 (lyder ik særlig godt)


det eneste gode, synes jeg, er de tre musik-stykker som jeg ar inkluderet på min cd-version af titanic - resten er ødelagt af dialog - nogen er gode men jeg hader dialog..


så er der track 9 som ik er god og track 10 som bruger noget der er hørt før og bedre..


men lån på BACK.. på biblioteket og hør om den er det værd.

det er også en god måde at se om man skal bruge pengene på det score eller på noget andet og bedre

:D :D :D :D :D :D :D :D
Besvar