Danske favorit temaer

Generel debat om filmmusik.

Redaktør: Henrik

Besvar
plindboe
Indlæg: 34
Tilmeldt: man 7. feb 2005 16:36

Danske favorit temaer

Indlæg af plindboe »

Nogle af mine absolut favorit film temaer er lavet af danske komponister. Har i f.ks. hørt Bent Fabricius-Bjerre's "Reodors ballade" fra "Flåklypa grand prix"? Et vidunderligt tema spillet på mundharmonika. Det kan downloades på dette link: http://www.celluloidtunes.com/non-website/flaklypa

En nyere personlig favorit er Joachim Holbeks tema fra "Misery Harbour" (aka.Flugten fra Jante). Er der nogle her der har hørt dette vidunderlige stykke? Jeg begynder næsten at tude som en lille tøs når jeg hører dette stykke da det er så utroligt smukt og fængende.

Og hvad med Jacob Groth's pagtfulde tema fra "Drengene fra St.Petri"? Temaet er genialt, men især sluttemaet kommer til sin fulde ret. Jeg blev ret vild da jeg fandt albummet i en Guf butik for et par år siden.

Hyldgaard's "Majestic march for large concert band" er også pragtfuld og fængende. Det er jo ren Williamsk. Måske vi skulle kalde Hyldgaard for John Williams junior fra nu af?

Hvad med jer andre, nogle danske favorit temaer?

Peter :)

PS.Hvis folk er interesserede vil jeg med glæde maile mp3erne til dem. Min adresse er plindboe@worldonline.dk
Besvar