Foredrag om filmmusik

Generel debat om filmmusik.

Redaktør: Henrik

Besvar
Gizmo
Active User
Active User
Indlæg: 72
Tilmeldt: tirs 4. maj 2004 09:04
Geografisk sted: København
Kontakt:

Foredrag om filmmusik

Indlæg af Gizmo »

Det her ser da ganske spændende ud:

Filmmusik – fra stumfilm til nutid.
Lektor Peter Schepelern

Onsdag den 13. april
kl. 19
Den Sorte Diamant, Søren Kierkegaards Plads, Dronningesalen

Yderligere oplysninger på http://www.kb.dk eller hos Trine Lehmann på tlf. 33 47 43 64. Pris 50 kr. (studerende 25 kr. Billetter via http://www.BILLETnet.dk eller ved indgangen tidligst en time før.
(arr: Det Kongelige Bibliotek)
Søren Henrik Jacobsen
Gizmo
Active User
Active User
Indlæg: 72
Tilmeldt: tirs 4. maj 2004 09:04
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Foredrag om filmmusik

Indlæg af Gizmo »

Så har jeg købt billet. Ses vi?
Søren Henrik Jacobsen
plindboe
Indlæg: 34
Tilmeldt: man 7. feb 2005 16:36

Indlæg af plindboe »

Jeg tar' derhen. Det bliver nok sjovt. Tak for oplysningen.

Peter :)
Gizmo
Active User
Active User
Indlæg: 72
Tilmeldt: tirs 4. maj 2004 09:04
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af Gizmo »

plindboe skrev:Jeg tar' derhen. Det bliver nok sjovt. Tak for oplysningen.
¨

Tjah.... Hvad skal man sige? Det var noget møg, men det var da noget underholdende møg. Han havde slet ikke noget forhold til filmmusik, som vi her på listen kender det, men vendte igen og igen tilbage til den klassiske verden og brugen af klassisk musik i film. Men det var da to OK timer, selv om han intet fortalte, man ikke vidste i forvejen.

Jeg skulle have vidst, at du også ville dukke op. Så kunne vi have snuppet en fad-bamse bagefter. :D
Søren Henrik Jacobsen
plindboe
Indlæg: 34
Tilmeldt: man 7. feb 2005 16:36

Indlæg af plindboe »

Gizmo skrev: Tjah.... Hvad skal man sige? Det var noget møg, men det var da noget underholdende møg. Han havde slet ikke noget forhold til filmmusik, som vi her på listen kender det, men vendte igen og igen tilbage til den klassiske verden og brugen af klassisk musik i film. Men det var da to OK timer, selv om han intet fortalte, man ikke vidste i forvejen.
Ja, han brugte for meget energi på klassisk musik, selvom jeg da syntes den sidste med Olsen banden og elverhøj var en god en at runde af med.

Prokofiev's "Battle on the ice" var også fed at se, men han skulle have vist det hele istedet for kun indledningen.

Jeg er stor fan af Morricone så blev ret skuffet efter han snakkede om Morricone og så sagde at der desværre ikke var tid til at vise klippet. Argh! Det var sikkert "Ecstacy of gold" han ville have vist, så det var yderst sørgeligt.

Gizmo skrev:Jeg skulle have vidst, at du også ville dukke op. Så kunne vi have snuppet en fad-bamse bagefter. :D
Hehe, den kan tages en anden gang. :)

Peter :)
Brugeravatar
Henrik
Site Admin
Indlæg: 176
Tilmeldt: lør 3. apr 2004 22:47
Favoritkomponist: John Barry
Favoritscore: Born Free
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Henrik »

Hej!

Jeg var forhindret - men jeg forstår, at jeg ikke er gået glip af det helt store. Ærgeligt, men desværre ikke særlig overraskende :?
Hilsen Henrik :)
Besvar