David Raksin er død

Debat om f.eks. yndlingskomponister.

Redaktør: Henrik

Besvar
Brugeravatar
Henrik
Site Admin
Indlæg: 176
Tilmeldt: lør 3. apr 2004 22:47
Favoritkomponist: John Barry
Favoritscore: Born Free
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

David Raksin er død

Indlæg af Henrik »

Endnu en af de helt store navne, indenfor filmmusik har forladt os:

http://www.filmmusicsociety.org/news_ev ... vents.html

Jeg har ikke mødt ham, men efter hvad jeg har hørt bliver der nu meget stille, ved diverse filmmusik seminarer. Hr. Raksin var vistnok kendt for, at tale meget og længe, om dette dejlige emne...
Hilsen Henrik :)
Gizmo
Active User
Active User
Indlæg: 72
Tilmeldt: tirs 4. maj 2004 09:04
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: David Raksin er død

Indlæg af Gizmo »

Raksin er en af de gode gamle, jeg ikke kender så meget til, men jeg har da FOREVER AMBER stående på hylden.

Jeg vidste ikke, at Raksin også gerne holdt foredrag om filmmusikken, men i givet fald har genren for alvor mistet nogle af sine fortalere i år, eftersom Fred Karlin døde tidligere på året.
Søren Henrik Jacobsen
Brugeravatar
Henrik
Site Admin
Indlæg: 176
Tilmeldt: lør 3. apr 2004 22:47
Favoritkomponist: John Barry
Favoritscore: Born Free
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Henrik »

Ja, jeg har også Forever Amber - længe siden jeg har hørt den - den må hellere give mine "stakkels" Goldsmith-cd'ere en pause, som jeg ellers har lyttet mest til - den sidste måneds tid :oops:

Det verdensberømte tema til Laura, har jeg også på nogle opsamlinger - det komplette score til Laura har jeg ikke - hvis det overhovedet kan skaffes :?:

Ja, Fred Karlin mistede vi også i år - et barsk år i filmmusikkens verden :(
Hilsen Henrik :)
Gizmo
Active User
Active User
Indlæg: 72
Tilmeldt: tirs 4. maj 2004 09:04
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af Gizmo »

Henrik skrev:Det verdensberømte tema til Laura, har jeg også på nogle opsamlinger - det komplette score til Laura har jeg ikke - hvis det overhovedet kan skaffes :?:
LAURA kom i den gamle Fox-serie på en CD sammen med Bernard Herrmanns JANE EYRE. Jeg har den desværre ikke selv og den er formentlig svær at skaffe i dag.
Søren Henrik Jacobsen
Besvar