Koncerter på dansk grund

Annoncering af koncerter - gerne i god tid - og debat om koncertoplevelser.

Redaktør: Henrik

Besvar
lars_el
Indlæg: 41
Tilmeldt: lør 20. maj 2006 00:38
Favoritkomponist: Michael Giacchino
Favoritscore: Batman (1989)
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Koncerter på dansk grund

Indlæg af lars_el »

Nogen der ved om der bliver afholdt nogle filmmusik-koncerter på dansk grund (eller måske i nærheden af DK)? Synes jo det ville være stort, hvis nogen f.eks. inviterede en John Williams, Howard Shore el. lign. til lille DK for et koncertarrangement (ok, lidt naiv har man vel lov til at være?). Men hvis man kan lokke Rolling Stones & Madonna til Horsens, så kan John Williams vel også lokkes til landet? :)
Brugeravatar
Henrik
Site Admin
Indlæg: 176
Tilmeldt: lør 3. apr 2004 22:47
Favoritkomponist: John Barry
Favoritscore: Born Free
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Henrik »

Ja, man har lov til at drømme. Men det er desværre svært at skaffe sponsorer i lille Danmark, til noget så mærkeligt som filmmusik :shock: (advarsel: ironisk kommentar :wink:)

Jeg har været til 2 større arrangementer i Danmark. I 1997, hvor jeg mødte selveste Lalo Schifrin i Aalborg, hvor han også dirigerede andres musik, f.eks. John Williams. Og for ca. 5 år siden i Odense, hvor David Firman dirigerede blandede musik fra Hollywood.

Ellers har jeg måtte sponsere egen rejse til London eller Belgien, for at få en på opleveren, når de en sjælden gang gæster Europa.

Ja, lille Danmark er et U-land, hvad angår filmmusik. Herhjemme betyder ordet "Soundtrack" jo også: En cd, fyldt med skod sange eller "fede hits". Score er noget strandløver tager sig af, eller noget man gør, når man tager i byen 8)

Jeg har det lidt på samme anstrengt måde, vedr. udgivelser af dansk filmmusik, men det er en helt anden historie...
Hilsen Henrik :)
224
Super User
Super User
Indlæg: 126
Tilmeldt: søn 13. jun 2004 15:45

måske håb

Indlæg af 224 »

jeg er da heldigvis ved at lave nogle arrangementer af film temaer- blant andet a drop in the ocean fra james bond- og går min uddannelsesplan som den skal (konservatorium) så er jeg klar til at afholde film musik koncerter
Besvar