Alt for mange soundtracks!!!

Debat om f.eks. gode og dårlige soundtracks.

Redaktør: Henrik

Besvar
Gizmo
Active User
Active User
Indlæg: 72
Tilmeldt: tirs 4. maj 2004 09:04
Geografisk sted: København
Kontakt:

Alt for mange soundtracks!!!

Indlæg af Gizmo »

Er det bare mig eller synes I andre også, at der udkommer alt for mange soundtracks!!! Nu er det selvfølgelig fedt, at vi får adgang til så mange spændende titler, men det kræver en økonomi som en arabisk olie-sheik at kunne følge bare lidt med.

I den seneste tid er markedet blevet bombarderet med bl.a.:

Silvestri: VAN HELSING
Horner: TROY
Moorricone: THE GOOD, THE BAD AND THE UGLY (expanded)
Goldsmith: BASIC INSTINCT (expanded)
Williams: HARRY POTTER AND THE PRISONER OF AZKABAN
Schifrin: DIRTY HARRY
Kloser: THE DAY AFTER TOMORROW
Mancini: THE THORN BIRDS
Barry: DANCES WITH WOLVES (expanded)
Goodwin: BATTLE OF BRITAIN

...og jeg kunne blive ved. Her er bare nævnt ti titler, der ville tømme pengepungen for 1500-2000 kroner. Indtil videre har jeg kun købt VAN HELSING, så der er lang vej igen.

Hvad gør I andre for at følge med?
Senest rettet af Gizmo tirs 5. apr 2005 14:30, rettet i alt 1 gang.
Søren Henrik Jacobsen
224
Super User
Super User
Indlæg: 126
Tilmeldt: søn 13. jun 2004 15:45

Indlæg af 224 »

Tjjaaa.... lidt af et dilemma. Har selv været i det engang - men så blev jeg enig med mig selv om kun at købe expanded, deluxe eller remastered udgaver (af virkelige gode scores) før jeg køber et soundtrack.

For eksempel blev jeg skuffet over at alt den musik jeg ville høre ikke var på mit første James Horner score, ALIENS. Men jeg har senere fået revanche i 2001. Bare lige for at tage et eksempel - og genudgivelserne plejer at være billige - jeg har købt expanded Bonds og expanded DANCES WITH WOLVES for kun 100 kr. i henholdsvis stereo studiet (Bond) og fona (Dances).


Hvis jeg vil høre om et andet regulær ny-udgivet score til en ny film tiltaler mig låner jeg det på bibilioteket (hvis de har det) og ser om det er mig - hvis et rygte dukker op om et nært forstående expanded udgave af et score venter jeg altid og ser om det sker


- en regel jeg har med mig selv for at spare penge


mark
Brugeravatar
Henrik
Site Admin
Indlæg: 176
Tilmeldt: lør 3. apr 2004 22:47
Favoritkomponist: John Barry
Favoritscore: Born Free
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Henrik »

Ja, det kan være meget svært.

Der er da en del på Gizmo's liste, jeg skal have fat i :wink:

Jeg prøver, at holde mig ajour med mine favoritkomponister - dem jeg bare skal have "alt" med. Og det er svært nok endda.

Andre soundtracks køber jeg faktisk lidt tilfældigt, som regel ved at høre det i filmen, eller ved anbefalinger fra andre.
Hilsen Henrik :)
Gizmo
Active User
Active User
Indlæg: 72
Tilmeldt: tirs 4. maj 2004 09:04
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Alt for mange soundtracks!!!

Indlæg af Gizmo »

Det går da fremad! Nu mangler jeg kun...

Schifrin: DIRTY HARRY
Mancini: THE THORN BIRDS
Goodwin: BATTLE OF BRITAIN

...fra den oprindelige liste. Så er der bare lige alt det andet, der er kommet i mellemtiden.
Senest rettet af Gizmo tirs 5. apr 2005 14:30, rettet i alt 1 gang.
Søren Henrik Jacobsen
224
Super User
Super User
Indlæg: 126
Tilmeldt: søn 13. jun 2004 15:45

Hey der søren - hjælp

Indlæg af 224 »

Når du får fat i DIRTY HARRY - så fortæl lige mig hvorda du gør og om den kan skaffes i en europæisk udgave - jeg kan nemlig ik finde den nogen steder.


Og så ville jeg høre om du gad scanne DANCES WITH WOLVES liner notes ind og sende den via mail.

Jeg har den selv men jeg er helt pylret med mine scores og ser dem som en unik samle objekt og rører derfor ik coveret - derfor jeg udvælger det musik jeg vil høre og brænder på en cd - så kan resten samle støv på hylden...

Det kan man vist kalde en filmmusik-nørd-freak..... hehe


Mark
Gizmo
Active User
Active User
Indlæg: 72
Tilmeldt: tirs 4. maj 2004 09:04
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hey der søren - hjælp

Indlæg af Gizmo »

Når du får fat i DIRTY HARRY - så fortæl lige mig hvorda du gør og om den kan skaffes i en europæisk udgave - jeg kan nemlig ik finde den nogen steder.

Den er jo udgivet af Schifrins eget selskab, så den skal bestilles hjem fra USA, uanset hvad. Men jeg har da set den brugt her i København, så intet er umuligt.

Og så ville jeg høre om du gad scanne DANCES WITH WOLVES liner notes ind og sende den via mail. Jeg har den selv men jeg er helt pylret med mine scores og ser dem som en unik samle objekt og rører derfor ik coveret - derfor jeg udvælger det musik jeg vil høre og brænder på en cd - så kan resten samle støv på hylden...

:?: Den forstår jeg ikke lige... Du har selv DANCES WITH WOLVES, men vil ikke røre ved coveret? Jeg går selv meget op i, at mine CDere ikke er ridsede og at booklets ikke er krøllede - og når jeg køber brugte CDere, skifter jeg altid æsken ud med en ny. Men booklet'en læser jeg da altid, det hører med. Og uanset hvor pylret man er, så er en CD brugt i samme sekund man selv tager den i brug, også selv om det er limited edition i 1000 eksemplarer. Soundtracks er til for at blive brugt. Men man kan selvfølgelig vælge at købe to eksemplarer af alting, en til hylden og en til at høre.

Anyway ... jeg har ikke lige en scanner, så jeg kan ikke umiddelbart hjælpe med et cover.
Søren Henrik Jacobsen
Gizmo
Active User
Active User
Indlæg: 72
Tilmeldt: tirs 4. maj 2004 09:04
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Alt for mange soundtracks!!!

Indlæg af Gizmo »

Gizmo skrev:Det går da fremad! Nu mangler jeg kun...

Schifrin: DIRTY HARRY
Mancini: THE THORN BIRDS
Goodwin: BATTLE OF BRITAIN

...fra den oprindelige liste. Så er der bare lige alt det andet, der er kommet i mellemtiden.
:D Yes, så fik jeg skaffet DIRTY HARRY. Nu er der kun to tilbage på den gamle shopping-liste.
Søren Henrik Jacobsen
Besvar