Hvor meget filmmusik-fans er I?

Generel debat om filmmusik.

Redaktør: Henrik

Besvar
Gizmo
Active User
Active User
Indlæg: 72
Tilmeldt: tirs 4. maj 2004 09:04
Geografisk sted: København
Kontakt:

Hvor meget filmmusik-fans er I?

Indlæg af Gizmo »

Jeg går ud fra, at de fleste af os samler på soundtracks og surfer på nettet efter information om filmmusik. Men hvor meget fans er I ud over det ... omfatter jeres interesse hele svineriet med rejser til koncerter, abonnement på filmmusik-tidsskrifter, jagt på komponisters autografer og indkøb af bøger om soundtracks?

Jeg har pt. ingen abonnementer på f.eks. Music from the Movies eller Film Score Monthly, men det hænder at jeg køber en stak gamle numre. Koncerter har jeg desværre ikke haft tid til at tage til (familie, arbejde, alt det her). Autografer er sjove, men det er ikke noget jeg opsøger. Mht. bøger så har jeg en lille håndfuld stående. Som regel kan man her finde mange gode informationer, der aldrig dukker op på nettet.

Umiddelbart er filmmusik min primære hobby, men både film og bøger (fiktion) er med i konkurrencen om min sparsomme fritid.
Søren Henrik Jacobsen
Brugeravatar
Henrik
Site Admin
Indlæg: 176
Tilmeldt: lør 3. apr 2004 22:47
Favoritkomponist: John Barry
Favoritscore: Born Free
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Henrik »

Ja, en soundtracksamling har de fleste af os til fælles.

Derudover holder jeg meget af filmmusik koncerter, når lejligheden byder sig. Men det kræver som regel en udenlandsrejse, og det er ikke altid tiden er til det. Jeg var til en masse koncerter i år 2000, og så har det været i dvale, indtil i år, hvor muligheden for at høre Howard Shore LIVE! bød sig :D

Indimellem må min filmmusik-interesse også vige pladsen, for mine andre interesser. Da der f.eks. kom godt gang i dvd-udgivelserne, var denne hjemmeside godt nok ved at uddø :oops: (svært, at holde den opdateret, ene mand :D - derfor dette forum)

Jeg abonnerer ikke på blade/magasiner mere; søger primært information via nettet.
Hilsen Henrik :)
Christian Madsen
Indlæg: 5
Tilmeldt: man 19. apr 2004 14:19

Indlæg af Christian Madsen »

Filmmusik er stadig den altoverskyggende hobby i min tilvärelse, og selvom der er gaaet 4 aar siden de sidste koncerter, haaber jeg da snart at kunne tage af sted igen.
P.t. abonnerer jeg ikke paa noget tidsskrift, men overvejer seriöst et belgisk, et tysk og et spansk, da dette samtidig er relevant i forbindelse med mit studium.
Jeg anskaffer ogsaa gerne böger om emnet, seneste erhvervelse er en spansk bog om det, at samle paa filmmusik. Jeg anede ikke engang, at en saadan eksisterede, og blev da ogsaa noget overrasket, da jeg fandt den under juleträet...

Christian Madsen
Gizmo
Active User
Active User
Indlæg: 72
Tilmeldt: tirs 4. maj 2004 09:04
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hvor meget filmmusik-fans er I?

Indlæg af Gizmo »

:D Well, nu har jeg lige tegnet abonnement på både FILM SCORE MONTHLY og MUSIC FROM THE MOVIES, så jeg er rykket et trin op på nørd-skalaen.
Søren Henrik Jacobsen
plindboe
Indlæg: 34
Tilmeldt: man 7. feb 2005 16:36

Indlæg af plindboe »

Tja, jeg hører egenligt kun musik og bruger nettet, dog har jeg tænkt mig at opleve en Morricone koncert inden det er for sent, da han er mit største idol. Men jeg vil stadigt betegne mig som lidt af en filmmusik fan, da jeg nok hører film musik omkring 12 timer i døgnet. Ja, du læste rigtigt. Hvis jeg er hjemme er hovedtelefonerne eller højtalerne i gang, når jeg er ude er det min stakkels mp3 afspiller der er i brug.

Tja, så skriver jeg også på nogle fora her og der. FSM, blandt andre, hvor jeg genkender Christian Madsen's navn fra. :)

Peter :)
Besvar