Filmmusic.dk - nu også med artikler!

Generel debat om filmmusik.

Redaktør: Henrik

Besvar
Thomas Vilhelm
Indlæg: 16
Tilmeldt: ons 14. dec 2005 13:22
Geografisk sted: København
Kontakt:

Filmmusic.dk - nu også med artikler!

Indlæg af Thomas Vilhelm »

Kære filmmusik-entusiaster!

Så er det op på tasterne, frem med fagbøgerne og den analytiske brille, for nu skal der skrives artikler til vores eget site. Undertegnede har vist vejen med en af slagsen, der handler om hvor vidt man kan tillade sig at lægge musik hen over Dreyers stumfilmklassiker "Jean d´Arcs lidelse og dø" eller ej, endsige at skrive et helt nyt score.
Der er flere på vej fra min side, herunder et stort essay om Jazzen og Filmen, som har været bragt i det sidste nr. af Jazz Special. I øvrigt ligger der diverse artikler om filmmusik på min egen hj.side http://www.thomasvilhelm.dk, og enkelte vil sikkert også finde vej til dette site med tiden. Jeg vil da heller ikke undlade at nævne, at filmmagasinet Mifune bringer en flere sider lang baggrundsartikel om Morricone i deres april-nr i anledning af Il Maestros musik til den ungarnske film "Fateless", ligeledes begået af denne signatur.
Tilbage er der kun at sige: Lad jeres kreativitet og store viden få frit spil - Henrik mangler fortsat lidt kam til sit hår i anmelderbasen, og det seneste tiltag med et artikelarkiv skulle også gerne have en engangslighter under rumpeten:-)

bedste hilsener

Thomas Vilhelm
Besvar