Oscar 2006

Generel debat om filmmusik.

Redaktør: Henrik

Besvar

Hvem burde have fået Oscar for bedste originale score i år 2006?

Brokeback Mountain - Gustavo Santaolalla
0
Ingen stemmer
The Constant Gardener - Alberto Iglesias
0
Ingen stemmer
Memoirs of a Geisha - John Williams
2
100%
Munich - John Williams
0
Ingen stemmer
Pride & Prejudice - Dario Marianelli
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 2

Brugeravatar
Henrik
Site Admin
Indlæg: 176
Tilmeldt: lør 3. apr 2004 22:47
Favoritkomponist: John Barry
Favoritscore: Born Free
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Oscar 2006

Indlæg af Henrik »

Så er Oscar nomineringerne offentliggjort for 2006:

Brokeback Mountain - Gustavo Santaolalla
The Constant Gardener - Alberto Iglesias
Memoirs of a Geisha - John Williams
Munich - John Williams
Pride & Prejudice - Dario Marianelli

Kilde: http://www.oscar.org (alternativt: http://www.oscar.com)

Hmm, ja hvad skal man sige. Det overrasker mig ikke, at JW er nomineret for sine 2 drama scores, fremfor de 2 andre mere actionpræget. Personligt så jeg helst, at Batman Begins fik den, men det er jo ikke Akademiets kop te. Det skal åbenbart kun være drama scores :?

Jeg har endnu ikke hørt noget fra de scores/komponister, der ikke er af JW, men umiddelbart følger de vist filmens popularitet i Akademiet. Hvis det er tilfældet snupper Brokeback Mountain den nok. Ellers tipper jeg på Memoirs of a Geisha. Hvad gætter I andre på :?:
Senest rettet af Henrik man 6. mar 2006 15:58, rettet i alt 2 gange.
Hilsen Henrik :)
plindboe
Indlæg: 34
Tilmeldt: man 7. feb 2005 16:36

Indlæg af plindboe »

Brokeback synes jeg er et ret middelmådigt score, som ikke burde være blevet nomineret. Geisha er til gengæld høj kvalitet, og er min favorit til at vinde.

Er stadig ærgelig over at Morricone ikke blev nomineret, æv. Giv ham dog en Oscar statuette før han kradser af!

Peter :wink:
Brugeravatar
Henrik
Site Admin
Indlæg: 176
Tilmeldt: lør 3. apr 2004 22:47
Favoritkomponist: John Barry
Favoritscore: Born Free
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Henrik »

Tja, så blev det afgjort:

Statuetten gik til Brokeback Mountain. For mig "lugtede" det virkelig af, at filmen ikke modtog for så mange andre kategorier. Og så skulle den lige have denne her med. Men sådan foregår det nok ikke - eller gør det?

Af de lydeksempler, der blev fremført - med soloviolin af Itzhak Pearlman - foretrak jeg stadig Memoirs of a Geisha af John Williams, selvom JW har modtaget en del statuetter efterhånden.

Alternativt kunne jeg også acceptere, hvis Alberto Iglesias havde fået den for The Constant Gardener. Det lød mest spændende for mig, udover JW.
Hilsen Henrik :)
plindboe
Indlæg: 34
Tilmeldt: man 7. feb 2005 16:36

Indlæg af plindboe »

Damn. Den værste vandt. Hold op hvor er det score bare middelmådigt. Jeg tar' dette som et bevis på at dem der stemmer ikke kender forskellen på score og sange. Sangene har deres egen kategory allerede, så det er skørt at et score vinder på grund af dets sange.

Det er nu ikke fordi at jeg er den store Oscar fan. Jeg synes bare at de 2 minutter hvor hele verdens opmærksomhed endeligt er fokuseret på rigtig film musik er vigtigt, og når det spildes på country sange synes jeg det er drønærgeligt.

Peter :)
Besvar