Star Wars box

Generel debat om DVD og Blu-ray.

Redaktør: Henrik

Besvar
Brugeravatar
Henrik
Site Admin
Indlæg: 176
Tilmeldt: lør 3. apr 2004 22:47
Favoritkomponist: John Barry
Favoritscore: Born Free
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Star Wars box

Indlæg af Henrik »

Jeg er netop kommet igennem den nye Star Wars box, med episode IV, V og VI.

Billede og lyd er virkelig imponerende. Jeg har aldrig set filmene med så flot et billede - det er virkelig skarpt med mange detaljer

Mange fans ville gerne have de helt oprindelige udgaver. Det generer ikke mig så meget, at det kun er de nye versioner, som er her.

Det eneste som generer mig en hel del, er slutbilledet i Episode VI, hvor Anakin Skywalker står sammen med Yoda og Obi-Wan Kenobi. Der har man skiftet Anakin ud med Hayden Christensen, som spiller Anakin i Episode II og III. Hvad er nu det for noget Det skal da være den oprindelige Anakin, der står der, synes jeg.

Nå, måske har Lucas en forklaring, når jeg engang får set/hørt dem med kommentar-spor.

Der var heller ikke meget om John Williams og musikken, men han er dog med, og bliver rost til skyerne :wink: - Måske er det også bare mig, der gerne ville have en hel dvd, kun om det emne :D

Andre, der har set/hørt boksen?
Hilsen Henrik :)
224
Super User
Super User
Indlæg: 126
Tilmeldt: søn 13. jun 2004 15:45

Re: Star Wars box

Indlæg af 224 »

jeg synes ikke billedet er helt fint i Afsnit IV og lyden er også lidt - ihvertfald er NYT HÅB den der er dårligst restureret.


når ALDERRANN springes i luften så er der noget blå støv i baggrunden af billedet der får det til at ligne at det bare er noget der er sat ind med computer


og lyden har støj når de snakker om den Tie fighter der flyver foran dem på vej mod dødstjernen - og udover det lyder det som om at dialogen er så høj at man kan høre tramp i gulvet - musikken virker også lidt for svag og utydelig i forhold til Special Edition vhs hvor man tydeligt kunne høre orkesteret
Besvar