Nyt Album fra Bent?!

Debat om f.eks. gode og dårlige soundtracks.

Redaktør: Henrik

Besvar
Toby
Indlæg: 2
Tilmeldt: søn 1. aug 2004 01:27

Nyt Album fra Bent?!

Indlæg af Toby »

Hvornär kommer en nye album fra Bent Fabricus Bjerre?!?!
:?: :roll:
Brugeravatar
Henrik
Site Admin
Indlæg: 176
Tilmeldt: lør 3. apr 2004 22:47
Favoritkomponist: John Barry
Favoritscore: Born Free
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Henrik »

Ja, han laver vist ikke filmmusik mere - det er vist mere moderne dansemusik, han er optaget af.

Men se evt. mere på http://www.bentfabriciusbjerre.com
Hilsen Henrik :)
Gizmo
Active User
Active User
Indlæg: 72
Tilmeldt: tirs 4. maj 2004 09:04
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af Gizmo »

Henrik skrev:Ja, han laver vist ikke filmmusik mere - det er vist mere moderne dansemusik, han er optaget af
Det er en gåde for mig, at man ikke kan købe nogle gode CD'er med Bents filmmusik. Ja, man kan da finde temaet til OLSEN BANDEN og MATADOR og den slags, men jeg ville da hellere have en hel CD med OLSEN BANDEN-musik (eller en dobbelt, når vi nu er i gang). Meget af musikken i de film er helt genial, f.eks. til bandens forskellige kup.
Søren Henrik Jacobsen
Brugeravatar
Henrik
Site Admin
Indlæg: 176
Tilmeldt: lør 3. apr 2004 22:47
Favoritkomponist: John Barry
Favoritscore: Born Free
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Henrik »

Ja, jeg undre mig også - jeg forsøgte for en del år tilbage, at få Sony til at stå bag en udgivelse. De havde netop udgivet dansehittet "Kuppet over alle kup", på det tidspunkt.

Det lykkedes mig da også, at få et møde med BFB, og en Sony repræsentant. BFB gav grønt lys for projektet, men Sony var desværre ikke interesseret.

Jeg er sikker på, at et score fra Olsen-banden kan sælges - også udenfor Danmarks grænser (Tyskland, Norge m.fl.)

Så måske skulle vi tage "sagen" op igen, og kæmpe videre...
Hilsen Henrik :)
224
Super User
Super User
Indlæg: 126
Tilmeldt: søn 13. jun 2004 15:45

Menn....

Indlæg af 224 »

Måske er SONY ikke det rette selskab - hvorfor ik spørge et andet selskab - og rettighederne kan da sikker licenseres til det andet selskab


bliver til noget så mail eller ring mig - jeg vil nemlig gerne være med i arbejdet

måske finde track titles hvis de ikke har nogen (det nye musik i james bond remastered havde ik titel på sangene så lukas kendall kom selv på navnene i følge interview med ham)

eller måske være med til at skrive linje noter

eller udarbejde en credit-list ud fra de oplysdninger jeg får tilsendt

eller måske være med til at udvælge det musik der skal udgives.


eller et eller andet



men synes lige det bør gøres klart at hvis en dansk udgivelse kom - så synes jeg ikke at der skal stå nogle engelsk ord på cd'en da det jo er dansk og derfor et sprog der skal kunne reflekter de danske film



og jeg kunne forestille mig noget i retning af


Udvalgt musik fra filmene (eller)

Musik fra Filmen (eller)

Musikken fra filmenes originale lydspor
Besvar