Sjældne Jerry Goldsmith-titler

Debat om f.eks. gode og dårlige soundtracks.

Redaktør: Henrik

Besvar
Gizmo
Active User
Active User
Indlæg: 72
Tilmeldt: tirs 4. maj 2004 09:04
Geografisk sted: København
Kontakt:

Sjældne Jerry Goldsmith-titler

Indlæg af Gizmo »

I tråden om de nye Varése-klub-titler opfordres der til at skrive om fede, sjældne Jerry Goldsmith-titler. Her er lige mit bud på ting, der kan være værd at opsøge:

BANDOLERO! Fantastisk western-score, som desværre alt for hurtigt blev udsolgt fra Intrada. Nu er al Goldsmiths western-musik ret fantastisk, så dem kan man roligt købe alle sammen.

CHINATOWN. Cool detektiv-score med masser af stemning.

THE LAST RUN/WILD ROVERS. Man kan nu få WILD ROVERS komplet fra Film Score Monthly, men denne Chapter III-udgivelse er værd at opspore for THE LAST RUN, der nærmest er Goldsmith i Morricone-mode.

LINK. Skæg og dynamisk gyser-musik. En af de mest sjældne Goldsmith-titler og man kan spørge sig selv: Skal jeg virkelig have denne her i min samling. Og svaret er: Ja, det skal du...

THE 'BURBS. Komisk musik af meget høj klasse. Fænomenal.
Søren Henrik Jacobsen
plindboe
Indlæg: 34
Tilmeldt: man 7. feb 2005 16:36

Re: Sjældne Jerry Goldsmith-titler

Indlæg af plindboe »

Gizmo skrev:BANDOLERO! Fantastisk western-score, som desværre alt for hurtigt blev udsolgt fra Intrada. Nu er al Goldsmiths western-musik ret fantastisk, så dem kan man roligt købe alle sammen.
Den har jeg ikke hørt før, og vil derfor anskaffe.

Gizmo skrev:CHINATOWN. Cool detektiv-score med masser af stemning.
Den har jeg, men har af en eller anden grund aldrig faldet for den. Alle priser den så højt, og det har jeg aldrig forstået. Måske skal jeg simpelt hen bare lytte noget mer' til den.

Gizmo skrev:THE LAST RUN/WILD ROVERS. Man kan nu få WILD ROVERS komplet fra Film Score Monthly, men denne Chapter III-udgivelse er værd at opspore for THE LAST RUN, der nærmest er Goldsmith i Morricone-mode.
Lyder godt! Den vil jeg finde.

Gizmo skrev:LINK. Skæg og dynamisk gyser-musik. En af de mest sjældne Goldsmith-titler og man kan spørge sig selv: Skal jeg virkelig have denne her i min samling. Og svaret er: Ja, det skal du..
Den har jeg. Og jeg er helt enig, den er virkeligt underholdende. Minder en del om "Gremlins".

Gizmo skrev:THE 'BURBS. Komisk musik af meget høj klasse. Fænomenal.
Den har jeg også, og det er et af mine favorit Goldsmith scores. Vildt underholdende, og utroligt fængende temaer.

Tak for de gode forslag. Nu har jeg to albums der skal findes.

Peter :)
Besvar